Nejúspěšnější škola MČR 2011 a 2012; absolutní vítěz Czech Open 2013,2015,2016; vítěz TOP TEN LIGY 2015

Mistrovství Evropy 2019 – příjezd, 1. a 2. závodní den

Rok se s rokem sešel a borci z našeho oddílu se opět vydali do světa, ukázat jak se cvičí v té naší české kotlině…a že to tam sakra umíme 🙂

Kača, Vendy, Janča, Vojta a Fíla se v neděli v podvečer vydali do Prahy, kde je čekla společný sraz české reprezentace a odjezd do Rimini (Itálie) na Mistrovství Evropy v Taekwondu 2019.

Cesta autobusem přes rakouské alpy uběhla velmi rychle, protože cestovali přes noc z neděle 31.3. na pondělí 1.4. Většina reprošů také „držela” váhu, a tak cesta byla velmi poklidná, nikdo totiž nechtěl mrhat energií. Po zhruba 15 ti hodinové jízdě dojeli do Rimini a to rovnou k hale, kde probíhalo vážení a registrace. Vše proběhlo hladce a všichni se vešli do svých váhových kategorií. Po vážení se všichni přesunuli do hotelu, který je vzdálený cca 200 metrů od pláže – nádhera! Teda až na tu zimu. Následovala večeře, kde všichni uspokojili své chuťové pohárky a doplnili energetické rezervy. Po dlouhé cestě a vydatné italské večeři byli všichni dost znaveni a krátce poté ulehli.

Druhý den (úterý 2.4.) byl naplánován výjezd a návštěva nedalekého San Marina. Úchvatné středověké hradby s výhledem na údolí společně s kávičkou v kavárně, která byla ze všech stran obklopena historií – tak by se dalo popsat úterní dopoledne našich reprezentantů, kdy se ještě všichni nechali unášet na vlnách turismu. Po obědě na hotelu následoval přesun na pláž, kde se uskutečnil již klasický předzávodní trénink, tentokrát v písku s čerstvým mořským vzdouškem. Všechny týmy si zopakovaly choreografie do týmových sestav, projely sebeobrany a všichni si lehce zaboxovali. Koučové si mezitím odskočili na koučovskou poradu, která se konala v cca 2 km vzdáleném dalším hotelu. Večer čekaly nováčky v reprezentaci již tradiční „přijímačky”. Kdo zažil někdy českou repre, tak ví, o čem je řeč :-). Češi jsou skvělá parta a tyto stmelovací akce jsou naší silnou stránkou, možná právě proto jsme tolik zdatní v týmových disciplínách.

Třetí den (středa 3.4.), závody byly v plném proudu. První soutěžní den a hned se zlato sypalo. Závody měly „nečekaně” zpoždění hned v úvodu, a tak se celá soutěž lehce posouvala, a nakonec se některé kategorie ve středu ani nedojely. Hned v úvodu na to vlítli naši junioři v I. danech, kde se Honza Veškrna (Sonkal – Praha) i Dan Fialka (Nomo – České Budějovice) umístili na 3. místě – bravo! Na ringu vedle se dařilo také našim juniorkám, které se dostaly do finále s ruskem v týmových sestavách. Velice těsným vysledkem 3:2 podlehly ve finále, a nakonec z toho byla stříbrná a pro FM také první medaile na tomto šampionátu, jelikož členkou týmů juniorek je také naše Venda – gratulace! Ale nadílka zdaleka nekončila. Kuba Tvardek (Karviná) měl ve středu také premiéru. Hned v úvodu dne si odbyl nominační techniku v disciplíně tukgi (speciální techniky) a měl už dopoledne splněno. Podobně na tom byla i Petra Jíchová (Silla), která se taktéž nominovala a odpoledne oba plynule přešli do finále. Tam už bez menšího zaváhání oba vyskákali příčku nejvyšší a nenašli v této disciplíně přemožetele/lku = 2x zlato pro MČR! Bravo! Odpoledne se také rozjela kategorie juniorek II.danů, kde se bez větších potíží pomalu začala prosazovat naše Vendy. První kolo bylo rozehřívací a anglickou závodnici porazila celkem s přehledem. Druhé kolo jí čekala závodnice z Ukrajiny. Ta už byla o něco těžší soupeřkou. Vendy ale předvedla naprosto precizní Juche a rozhodčím nedala šanci zaváhat. Postoupila tedy do semifinále! Díky skluzu se ale musela soutež ukončit, protože nastal čas pro oficiální zahajovací ceremoniál. Na řadu se v této kategorii nedostala ani naše druhá česká reprezentantka Anežka Čurdová. Holky si tak počkají do zítřejšího dne a hned ráno jdou na to.

Tím se zakončil poměrně úspěšný první závodní den a všichni se odebrali na hotel, kde je čekala opět vydatná večeře.

Druhý závodní den…A závodní kola už se pomalu ale jistě začaly roztáčet. Hned v úvodu naše Vendy jela semifinále a po velmi vyhroceném duelu s řekyní nakonec podlehla po dvou remízách 3:2. Škoda. Bohužel rozhodčí někdy mají své dny 😛 . Já osbně jsem neviděl lépe zacvičený Juche. Vendy je opravdu přeborník a vzhledem k faktu, že tohle jsou její první velké závody s II.danem, věřím, že to byl pro ni opravdu jen začátek.

Hned po této kategorii byli na stejném ringu na řadě naši juniorští kluci na tultým. Kluci cvičili senzačně. Nejdřív si hravě poradili s řeky a následně je čekalo finále s týmem z Ruska. Velmi napínavé finále, ve kterém rozhodovaly opravdu malé detaily. Nakonec se štěstěna přiklonila na naši stranu a kluci se stali již PO PÁTÉ v řadě mistry Evropy! Bravo a zároveň první zlatá putuje do Frýdku-Místku díky Vojtovi, který byl součástí kádru.

Mezitím tým juniorek taktéž bojoval o prvenství s ruským týmem na vedlejším ringu. Bohužel holkám se nepodařilo rusky porazit a skončily druhé. Rovněž jedno stříbro putuje do Frýdku-Místku – Vendula Bluchová. Gratulace.

V odpoledních hodinách nás čekala další disciplína – speciální techniky. Oba juniorské týmy se bez problémů nominovaly a v tomto případě štěstí více přálo juniorkám. Těm se povedlo skočit 3 techniky stejně jako řeckým závodnicím a ve finálovém rozeskoku už naše holky zaválely a právem vyhrály titul mistryní Evropy (Vendula Bluchová)! Junioři podobně skočili 3 techniky, nicméně ruský tým byl na tom o poznání lépe a kluci bohužel na prventví bodově nedosáhli a brali stříbro (Vojtěch Kropáč). I tak velký gratulace.

Přesto, že závody byly stále ve skluzu (na některých rinzích až o 3 hodiny) stihli někteří naši junioři odjet pár kol matsogi. Mezi prvními i Lukáš Pavelek (Opava), který měl velice dobré výkony, ale na Řeka bohužel nestačil a ze skupiny nepostoupil. Premiéru má za sebou i František Halabrín (Velešín) a Nguyen Hai Anh neboli Kamil (Nomo České Budějovice), kteří se také prali velice obstojně. František nakonec ze skupiny nepostoupil ale Kamila ještě čekají zítra zápasy, tak věříme, že to padne. A na závěr se ještě krásně porval s bělorusem Honza Zachrdla (Milovice), který s přehledem vyhrál své úvodní kolo.

Měl jsem dnes na pilno s juniorama a nestíhal jsem naše frýdeckomístecké seniorky tak, jak bych chtěl. Z dálky jsem viděl Jančin výkon, který mě osobně velice překvapil. Cvičila luxusně. Pro mě Janča udělala za poslední rok v sestavách asi největší progress, který jsem zatím u nás měl šanci vidět. Z typické masugářky se pomalu ale jistě stává i technicky zdatná závodnice – bravo. I přesto všechno norská závodnice měla sestavy opravdu ,,nadřené” a šlo vidět, že tohle nejsou její první závody v tulech. Janča nakonec podlehla, ale určitě nemusí házet flintu do žita. Naše Kačka jela o něco později a první kolo s přehledem vyhrála nad angličankou. Poté se soutěž ukončila a pokračování ji čeká zítra.

Buďte s námi, držte nám palce! Díky!

Autor: Filip Gavlas

Sledujte:

Online přenos: https://www.tkd-itf.gr/

Naše webovky: http://www.tkdfm.cz/

Náš FB: https://www.facebook.com/TKDFM/

Svazové webovky: http://taekwondo.cz/

Svazový FB: https://m.facebook.com/czech.taekwondo.ITF/

P.S. Děkujeme za foto Kamilu Tihelkovi z Opavy!

Zrušené tréninky

• 2.2. – pololetní prázdniny, tréninky zrušeny ve FM a v Palkovicích
  • 12.-18.2. – jarní prázdniny, tréninky zrušeny na všech pobočkách FM, Pal, FNO
  • 28.3.-1.4 – Velikonoce, tréninky zrušeny na všech pobočkách FM, Pal, FNO

Videosestřih o TKDFM

INFORMACE, NOVINKY, PŘIPRAVOVANÉ AKCE

Chcete-li dostávat upozornění ve formě zprávy v aplikaci What's Up přidejte se pomocí QR kódu níže do naší skupiny a buďte stále v dění :-).

What's Up

PRO NOVÁČKY

Řádná online registrace nového člena do našeho oddílu zde na tomto odkaze :